Voordat ik het doorhad is de tweede periode van Coaching alweer van start gegaan. Omdat ik de smaak goed te pakken had bij de Dames, ben ik gelijk in de vorige periode al opzoek gegaan naar een klant waarvoor ik deze periode aan de slag kan. Gelukkig was ze na een kort gesprekje al erg enthousiast en zei ze dat ze mijn hulp goed kon gebruiken in deze tijd. Het is natuurlijk mooi als een project voor beide kanten iets oplevert.
Om even een beeld te krijgen van de klant waarvoor ik deze periode aan de slag ga, vertel ik kort een stukje over het bedrijf. Het bedrijf waarvoor ik aan de slag ga heet Pomme en is gevestigd in monumentaal pand het hartje van Zutphen. In de winkel worden schoenen, tassen en accessoires verkocht. Ieder seizoen doen Karen en Marianne hun best om een mooie collectie in te kopen, zodat de klant altijd terecht kan voor welke schoen of accessoires dan ook. De klant beschrijven ze als de modebewuste vrouw en er komen voornamelijk vaste klanten in de winkel. De Dames (tja ik hou hem er maar even in) hebben geen webshop en hebben hier specifiek voor gekozen. Ze zijn ervan overtuigd dat je een schoen moet passen om samen te kunnen zien en voelen of de schoen bij de klant past. Daarbij vinden ze klantvriendelijkheid en het echte contact met de klant dus erg belangrijk.
In deze tijd hebben alle ondernemers het erg lastig en de winkel is helaas afhankelijk van de toeristen en mensen die een dagje gaan winkelen in Zutphen. Hierdoor zijn er dus veel minder klanten dan voorgaande jaren en is het veel stiller in de winkel. Ondanks dat de Dames het persoonlijke contact zo belangrijk vinden, komt ook hierbij de online wereld toch wel goed van pas. Op dit gebied ga ik de Dames een stukje op weg helpen om hopelijk ook online hun prachtige schoenen en accessoires te verkopen.
Ik ben op dit idee gekomen om content te gaan maken voor Pomme, omdat ik de eigenaresse al een best een tijdje ken. Daardoor volg ik ook de social media accounts van de winkel en zag dat er duidelijk meer inzat dan wat er nu geplaatst werd. Het is een mooi ingerichte winkel, op een prachtige plek in de stad en verkoopt de mooiste merken als ViaVia, Fred de la Bretoniere en Shabbies. Alles zit mee om mooi op social media geplaatst te worden, maar helaas doen de Dames van Pomme tot heden nog niet heel veel mee. Terwijl dit juist in deze tijd zo belangrijk is en Pomme ook nog geen webshop heeft.
Het leek mij de perfecte kans om in deze periode Pomme goed neer te zetten op Instagram en hiermee met mijn kennis ook nog eens de lokale ondernemer te steunen.
In mijn volgende blog vertel ik over de eerste afspraak met Karen van Pomme en vertel ik hoe dit project wordt ingevuld. Dus stay tuneddd!
Liefs Femke
Geen opmerkingen:
Een reactie posten