Pff wat ging deze periode weer snel voorbij... Maar wat was deze periode van Coaching ontzettend tof! Ik ben echt heel erg blij met het resultaat van alle verschillende projecten. Door het gevarieerde scala aan projecten, heb ik mijn op veel manieren kunnen ontwikkelen. Mijn leerdoel was om mijzelf te ontwikkelen op gebied van personal branding. Bij elke project ben heb ik kunnen werken aan mijn leerdoel en ik ben erachter gekomen hoe belangrijk het voor een bedrijf (& mijzelf) om jezelf sterk neer te zetten op gebied van branding.
Door mijzelf te ontwikkelen op gebied van personal branding, heb ik deze periode een eigen huisstijl ontworpen en dit toegepast in verschillende uitingen als social media en mijn website. Ik ben heel erg blij met het resultaat en vind het prettig dat nu overal een lijn in zit. Ik denk dat als je zou vragen aan anderen die mij goed kennen of deze kleuren en fonts goed bij mij passen, ze zeker ja zouden zeggen! Het samenstellen van mooie kleuren en passende grafische uitingen vind ik gewoon onzettend leuk om te doen.
Voor BUM& was het bijna niks anders dan te werken aan de personal branding. Omdat we vanaf nul begonnen, hebben we over elk detail van ons bedrijf moeten nadenken. We zijn met z’n allen lang bezig geweest met het samenstellen van een huisstijl en na een paar aanpassingen zijn we uiteindelijk tot een mooi geheel gekomen. Het was interessant om dit naast mijn eigen huisstijl uit te werken, omdat het totaal was anders is geworden.
Tijdens deze periode heb ik mij wederom weer breed ingezet. Naast grafische uitingen ben ik deze periode ook seieus aan de slag gegaan met het schrijven van teksten. Voor mijn eigen branding heb ik dit alleen nog gedaan het de bijschriften op Instagram. Voor BUM& daarentegen heb ik hierop de focus gelegd. Zo ben ik de achtergrond informatie van ons bedrijf uitgeschreven (visie, missie en achtergrond), de andere meiden geïnterviewd en ook hierbij de bijschriften op Instagram geschreven.
Hierdoor ben ik professioneel omgegaan met de teksten en hoe vaker ik het doe, hoe leuker ik het ga vinden. Voornamelijk de combinatie tussen grafisch en tekst spreekt mij erg aan. Ik vond het ook leuk als de andere meiden weer zeiden: ‘Jij moet deze tekst schrijven, want jij kan dat zo goed’.
Het juridische onderdeel van deze periode vond ik persoonlijk iets minder interessant. Ik had wat moeite om hiermee te beginnen, maar heb uiteindelijk toch doorgezet. Door toch te kijken naar onderdelen die goed aansluiten bij mijn leerdoel, vond ik het uiteindelijk toch best interessant. Ik heb geleerd dat de juridische aspecten niet te missen zijn bij eigenlijk alles.
Het planmatig werken heb ik deze periode wat anders aangepakt dan in het plan van aanpak staan. Doordat de projecten door elkaar liepen en er steeds meer bij kwam, heb ik mijn planning aangepast naar een weekplanning. Zo bleef het voor mij overzichtelijk en konden alle projecten naast elkaar blijven lopen. Dit werkte heel goed voor mij en ik denk dat ik dit volgende periode weer ga aanpakken.
Het selecteren van content was een heel organisch proces. Voor mijn eigen account heb ik de foto’s voorafgaand in de app ‘Inpreview’ gezet, om te kijken of het goed bij elkaar staat. Voor BUM& hebben we samen een grid bepaald en elke keer overlegd wat we gingen plaatsen. Zelf heb ik de posts meestal uitgewerkt en geselecteerd voordat de foto online ging. Het selecteren van content voor Pomme was ook eenvoudig, omdat ik zelf mocht bepalen welke foto’s geschikt waren. Het doet mij goed om te horen dat anderen vertrouwen in mij hebben, omdat ik ervaring heb ik het creatieve vakgebied.
Het aansturen, delegeren en coördineren gaat bij mij altijd een beetje vanzelf. Ik denk dat dit van binnen al in mij zit. Tijdens het werken aan BUM& heb ik geprobeerd ook de andere te laten aansturen, wat erg goed is gelukt. Gelukkig zijn de andere meiden ook van het aanpakken en hielden we elkaar scherp. Ik heb voornamelijk de leiding genomen in de fotoshoots, omdat ik de foto’s heb gemaakt. Daarbij heb ik de anderen aangestuurd met styling en poses van de foto’s. De samenwerking voelde heel natuurlijk en er steeg niemand boven met het aansturen. Zo vond ik het erg prettig om te werken.
Ik denk dat na alle verschillende projecten mijn leerdoel wel geslaagd is deze periode! Ik denk dat dit het juiste moment was om bezig te zijn met een personal branding, omdat er steeds meer opdrachten beginnen binnen te stromen. Ik blijf het zo ontzettend leuk vinden dat mensen naar mij toekomen, omdat ze vinden dat ik mooi werk lever. Ik kijk uit naar periode 4 en ben benieuwd wat er dan weer allemaal op de planning staat!
Tot in de volgende periode!
Liefs Femke
Geen opmerkingen:
Een reactie posten